GeoGuessr

Mi ebben az IKT? (kulcsszavak)

#GeoGuessr, #órai számítógép használat, #órai internet használat

A GeoGuessr nem új játék, nem is arról akarok írni, hogy hogyan kell játszani. Erről nem is lehetne sokat: a program ledob valahová a Földön és ki kell találni, hogy hol vagyunk. Kell hozzá számítógép/laptop, internet kapcsolat és egy kis idő.

Itt jön az első fontos kérdés: mennyi idő?
Ha szünet előtti utolsó órára megígértük az osztálynak, hogy játék lesz, az egyik legjobb választás, hiszen akár egész órát (sőt ennél sokkal többet is) el lehet vele tölteni. Úgy tűnik elsősorban földrajz órára, de olvastam már nyelv órai felhasználásról és itt is az az érzésem, hogy csak ötlet és kreativitás kérdése, hogy melyik tantárgyból mire lehet használni.
Ha nincs rá egész óra, 10 de akár 5 perc is jó egy menetre, ha a diákok épp gépnél vannak. Egy játék öt menetből áll, de egy menet is érdekes.

Érdemes kihasználni, hogy nem csak a world pálya van, hanem különböző tematikus pályák is, köztük könnyebbek és nehezebbek. Ha több idő van rá, tapasztaltabbaknak mehet a nehezebb, rövidebb időre és kezdőknek esetleg a könnyebb. A legjobb a saját pálya összeállítása lenne, de ez csak a fizetős verzióban lehetséges.

És most jön az, amiért billentyűzetet ragadtam.
Mit igényel, mit fejleszt ez a játék? Szerintem első sorban kreativitást, probléma megoldást. Mivel nincsenek szabályok, bármit lehet használni, hogy mi ez a bármi, az ránk van bízva. Érdekes, hogy a gyerekek egy része csalásként értelmezi, ha azt mondom, hogy ha talált egy utcanevet, akkor keressen rá a Google keresőben, nézze meg Google Maps-en stb. Én úgy gondolom, hogy pont ez a játék lényege, találjam ki, hogy milyen információ forrást hogyan lehet felhasználni a leghatékonyabban.

A magam részéről van, hogy nem csak a Google keresést és Maps-t, hanem még a Google Earth-t is használom. Sokszor az Earth-ben jobb minőségű képet kapok ugyanarról a helyről, mint a StreeView-ban, amit a GeoGuessr használ. Ehhez persze nagyjából tudni kell, hogy hol vagyunk, de ha ez már megvan, a két térkép összehasonlításával, a tereptárgyak beazonosításával már nagyon pontos találatot is el lehet érni. Néha pedig olyan lehetetlen helyen találjuk magunkat, hogy örülünk, ha a kontinenst eltaláljuk.

Ha regisztrálunk, akkor az egyes menetek után nem kell megvárni, amíg a reklám és a visszaszámlálás után megnézhetjük a menetre kapott pontunkat. Van egymás elleni játék lehetőség is, de szerintem jobb, ha ketten hárman együtt próbálnak egy feladatot megoldani. A regisztrált felhasználók meg is oszthatják az eredményüket. Bár direktben csak néhány közösségi oldalt ajánl fel, de képernyőmentéssel pl. egy elektronikus osztályteremben is megosztható az eredmény, így versenyt lehet rendezni, vagy akár egy feladat elvégzését igazolni.

Így néz ki például a legutóbbi játékom megosztott eredménye:

GeoGuessr eredmény

2 hozzászólás a következőhöz: “GeoGuessr

  1. […] elérni. Ha a pontos helymeghatározást akarjuk értékelni, akkor egyelőre marad az eredeti GeoGuessr, ahol minden menet más, viszont ott épp ezért mindenki más pályát […]

  2. […] és ez így is volt. Szerencsére az, hogy a tanár javasolja nem vette el a kedvüket. A GeoGuessr-ről itt írtam korábban. Azóta annyi változás történt a programban, hogy már kötelező regisztrálni és […]

Hozzászólás