Így készülök a tanévre (vol. 3)

Avagy újra képben a Quizizz

Mi ebben az IKT? (kulcsszavak)

Quizizz

Már írtam arról, hogy miért a Socrative-ot választottam az okostelefonon használható tesztfelületek közül. És arról is, hogy bár előfizettem a Socrative Pro-ra, nincs benne annyi egyedi osztálycsoport (room), ahány osztályom lesz idén (12). Néhány napja azon gondolkodtam, hogy különböző e-mail címekről regisztrálva létrehozok még néhány Socrative Free fiókot. Ennek az az előnye, hogy így egy fiókban csak egy osztály tesztjei lesznek, könnyebb az adminisztráció, vagyis így próbálom kiváltani a Pro room-jait. Aztán jött egy hírlevél a Quizizztől, hogy nézzem meg a fejlesztéseiket. Megnéztem és örömmel láttam, hogy legalább egy fontos dolog megjelent, mióta utoljára használtam, mégpedig a kvízek csoportosíthatósága. Lehet mappákat létrehozni és a kvízeket egy vagy több mappához társítani, vagyis osztályok és/vagy témák szerint rendszerezni. Ennek a hasznosságát az tudja átérezni, akinek legalább pár 100 kvíze van.

Van egy listám arról, hogy melyek a jó (okostelefonon is használható) tesztfelületek fontos jellemzői.
– Nem kell hozzájuk applikációt letölteni, böngészőből is elérhetők.
– Asztali számítógépen is használhatók, nem csak telefonon.
– Automatikusan elmentik a tesztek eredményeit.
– Többféle feladattípus közül lehet választani.
– Kérdések és válaszok sorrendje megadható (eredeti vagy véletlenszerű sorrend).
– A kérdések és/vagy az egész teszt megoldására lehet időt beállítani.
– A tesztek mappákba rendezhetők, kulcsszavazhatók.
– Az ügyfélszolgálat válaszol a kérdésekre, figyelembe veszik a javaslatokat.

A Quizizz-t eddig is kedveltem, az egész annyira idétlen a csilivili színeivel, a hangeffektusokkal és főleg a mémekkel, hogy (szerintem) nem lehet nem szeretni. A kívzek csoportosíthatóságának lehetőségével pedig nagyot lépett előre a listámon. Most már talán csak csak a feladattípusokban van lemaradása a Socrative Free-vel szemben. (A Quizizz-ben egyelőre egyszeres választás és igaz-hamis típusú kérdést lehet feltenni, a Socrative-ban van többszörös választás és rövid szöveges válasz is.

Szóval az a nagy ötletem támadt, hogy a 7. és 8. osztállyal a Socrative helyett Quizizz-ezni fogunk. Három osztály nem sok, nem lesz nagy gond a kvízeik eredményeit szétválogatni. (Ahhoz képest meg pláne nem, hogy néhány éve a tízenvalahány osztály volt ömlesztve egy Socrative Free room-ba.) Amiről le kell mondanom, az a kérdéstípusok sokfélesége, amihez már nagyon hozzászoktam. Megpróbálom.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

