Amerika éghajlata

Mi ebben az IKT? (kulcsszavak)

órai okostelefon használat, órai internet használat, Purposegames, SocrativeTeamup, QR kód használat, online diagram szerkesztés

Előzmény

Az előző órán Amerika tájait tanultuk és megbeszéltük, hogy a munkafüzeti feladathoz készített Purposegames topográfia gyakorlóból lehet ötöst szerezni óra elején. Az osztály 7-es, az OFI-s tankönyvet és munkafüzetet használjuk.

Gyakorlás, “számonkérés”

Az órát a szokásos Socrative teszttel kezdtük. Mint kiderült, az osztály úgy gondolta, hogy “a megbeszéltek szerint” csak a topográfiát gyakorolják, mert a teszt nem lett valami sikeres … Ráadásul elég érdekesen alakultak a megoldások, volt olyan kérdés, ami senkinek nem lett jó és volt olyan, ami meglepően jó lett – ahhoz képest, hogy nem ellenkeztek, amikor feltételeztem, hogy nem nagyon olvasták a könyvet. Szóval egyrészt a szokásosnál is alaposabban megbeszéltük a tesztet, másrészt próbáltam rájönni, hogy hogyan gondolkodtak közben a nekem érthetetlenül rosszul vagy jól sikerült kérdéseknél. Na ezzel el is ment annyi idő, hogy az óra vége kicsit besűrűsödött.

Ezután jött még a beígért topográfia feladat. Az engedélyezett idő beállításán kicsit alkudoztunk, mert tudom, hogy kb. mennyi idő kell hozzá, ha valaki gyakorolt, de azt is, hogy telefonon nehezebb, végül 1:30-ban maradtunk. Mint kiderült, bőven elég lett volna az általam gondolt 1:00, mert akik tényleg tudták, megcsinálták ennyi idő alatt.

Az új anyag …

… feldolgozása a leírtak miatt kicsit megcsúszott. Először párokat alakítottunk Teamup-pal. Ezt néha elhagyom, ha akarok spórolni az idővel, ami most is jól jött volna, de a 7-eseknél mégis ezt az utat választottam. Náluk még elég nagy izgalmat okoz, hogy ki kivel lesz, az alap ülésrendjük is teljesen “edukált”, azaz fiú fiúval, lány lánnyal ül egy padban. Ha én erőltetném, biztos tovább tartana, de mivel a “gép ezt dobta”, elfogadják a véletlenszerű páralakítást. Talán titokban nekik is tetszik, csak még a többiek előtt titkolni kell. A Teamup hátránya, hogy mindig az aktuális létszámhoz kell igazítani, ezért nem lehet rá otthon készülni, mert nem lehet előre tudni a hiányzókat. Ha minden jól megy az óra eleji Socrative alatt van annyi időm, hogy ezt megcsináljam.

A munkafüzet 73/1,2-t kértem megoldásra. Már ekkor jeleztem, hogy a 2-ra nem lesz időnk, így ezt kérem otthoni elkészítésre. Amíg az 1. feladat b) részén dolgoztak – nem volt sok időm – készítettem egy QR kódot a diagram szerkesztéshez. 

zivatar.hu
Link a zivatar.hu weboldal klímadiagram szerkesztő felületére

Azért azt a megoldást választottam, mert korábban már rajzoltunk kézzel diagramot, így érdekesebbnek tűnt egy új lehetőség kipróbálása. Ez már csak a gyorsabb pároknak készült el, velük meg is néztük, hogy mit lehet leolvasni róla.

A webes felületeket érdemes előre kipróbálni telefonon, hogy használható-e. A klímadiagram szerkesztőt kipróbáltam és úgy láttam, hogy kivitelezhető az én nem nagy méretű telefonomon, ezért mertem az osztálynak is kiadni feladatként.

A jövő órán együtt megnézzük az osztállyal, mert szeretném, ha mindenki rendesen megcsinálná és megbeszélnénk, hogy mik a fő jellegzetességei a mediterrán éghajlatnak és hogy lehet ezeket leolvasni a diagramról.

És hát Amerika többi éghajlatával is meg kell ismerkedni …

Alkalmazások, programok

Purposegames
Socrative
Teamup
QRcodemonkey
online diagram szerkesztő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

